Kaugtõestus

Kaugtõestuse puhul kohtuvad kliendid ja notar tehinguks kokkulepitud ajal veebis videokõne kaudu ning leping allkirjastatakse digitaalselt. Hübriidtõestuse korral osalevad mõned kliendid interneti kaudu (kaugklient) ja teised tulevad notaribüroosse kohapeale ning allkirjastavad lepingu paberkandjal.

SISSELOGIMINE

Sisselogimise juhend:


Kaugkliendil on vajalik veebikaameraga ja mikrofoniga arvuti, ID-kaart (koos kaardilugejaga), mobiil-ID või Smart-ID. Sisselogimisel on soovitav kasutada veebibrauserit Google Chrome ning internetiühendus peab olema piisavalt kiire videokõne jaoks (soovituslik kiirus on 30Mbit/s ja üleslaadimise puhul 15Mbiti/s).


Kokkulepitud tehinguajaks tuleb sisse logida siin lehel asuva lingi kaudu või www.notar.ee lehel SISENE ISETEENINDUSSE nupu abil. Tehingu kohta eraldi kutset, linki vms ei saadeta.


Peale sisselogimist jääda avalehel kataloogi “Minu tehingud” ning oodata, kuni tekib dialoogikast “Digitõestusega tehingu ….. algusaeg on lähenemas“. See tekib ca 15 min enne tehingu algusaega. Vajutada nuppu “Kinnitan, et olen digitõestuseks valmis”. Seejärel toimub tehniline isikutuvastus Veriff abil, mille käigus tuleb teha veebikaameraga foto endast ja oma fotoga dokumendist (ID-kaart, pass või juhiluba). Foto tegemiseks võite ID-kaardi lugejast välja võtta, ühendus ei katke. Kui kliendil Veriff-tuvastus läbitud ja notaril on arvutis see tehing ka samal ajal juba kaugtõestuseks avatud, tekib videosild kliendi ja notari vahel. Ekraanil tutvustatakse ja vaadatakse üle tõestatavat dokumenti. Notaritehing allkirjastatakse ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-ID abil.


Võimalike tehniliste küsimuste ja ilmnenud tõrgete kohta leiab täpsemat infot aadressil www.notar.ee/et/teabekeskus/kaugtoestus#KKK